Rom - Rimini Dag 3


OBS! SE ÄVEN MARINAS BLOGG -RESAN UR HENNES SYNVINKEL
www.marinaholmens.blogg.se


Vi startar dagen med ett dopp i poolen och lite solande.

För att sedan åka med bussen ned till centrum.

Väl i centrum drar vi med alla resväskorna genom gatorna till Fontana di Trevi.

På vägen stöter vi på:



Allehanda sätt att försörja sig på hittar vi här - ganska märkliga "jobb"

Väl framme vid den berömda fontänen får vi trängas med massor av folk som också ska fota och sitta och "njuta".

Vi lyckas iallafall att ta oss ned och kasta i en peng för att få önska oss något.








Sen var det tågresa till Rimini

Vi fixade biljetter och hittade perronger "piece of cake" - superduktiga var vi.

Vi hade ingen sittplatsbiljett mellan Bologna och Rimini, så vi stod säkert en timme i "korridoren"







Tankar på tåget mellan Rom och Bologna

Medan jag tittar ut genom fönstret och ser italiens landsbygd (fast väldigt och jag menar väldigt många tunnlar är det :) ) så blir jag medveten om hur avslappnad jag är. Jag inser att jag är ovanligt avslappnad, inte spänd alls.

Detta trots Beccas förkylning, då jag faktiskt lätt som en plätt fixade både ögondroppar (hon har ögonfluss) och hosttabletter.
Trots att vi släpat runt på våra tunga väskor i rom och i folkträngsel.  Till och med mitt i folkmassan var jag lugn.
Trots att vi fick stå i lång kö på Roms tågstation (eftersom jag inte fattade biljettboxen) och rusat till perrongen och lyckats förstå den italienska biljetten.
Så sitter jag ändå på tåget helt avslappnad, jag är inte orolig för att jag inte har en aning om vilket tåg vi ska gå på i Bologna eller när det går. Och jag vet inte vilken station i Rimini jag ska av på.

Dessutom har jag inte ens jäktat efter några toaletter - någon gång alls

It's faboulus!

Vi hann inte se Vatikanstaten, som vi hade tänkt - men det är helt okej. Vi fick njuta av både Colosseum och Forum Romanum. Tjejerna tyckte det var fräckt och är nöjda.

Och jag är riktigt GLAD över en sak - att jag inte kör bil - ha ha ha!


RIMINI

Vi har inte hunnit ta bilder!

MEN

VI HAR REDAN FÖRÄLSKAT OSS

Vilket mysigt litet familjeägt hotell vi bor på - med värsta trevliga personalen.
Luften är mycket fräschare och skönare att andas.
Det lilla vi sett av omgivningarna gjorde oss uppspelta och vi är så nöjda att vi ska bo här nu i 7 nätter.

Kommer med bilder i morgon!

puss och kram världen


Kommentarer
Postat av: Maria

Låter underbart! Vad härligt att läsa om er resa :) Fina bilder på spännande platser! Ser fram emot att se mer! Kram till er tre supertjejer från lilla mig :)

2011-07-20 @ 00:49:51
URL: http://gomorronsol.blogg.se/
Postat av: Barbro

Tror att det är Maria A som kommenterar nu :D Försöker välja ut lite roliga bilder att publicera. Vi har det hur skönt som helst. Och det är många dagar kvar :D Kram till dig från oss

2011-07-21 @ 00:13:41
Postat av: Maria

Nej nej nej, det är Maria K! Jag har ju skrivit under med min blogg :)

2011-07-21 @ 08:13:40
URL: http://gomorronsol.blogg.se/
Postat av: ingiz

Vad skönt trötta ni ser ut efter en några härliga dagar i Rom. nu ska jag läsa vidare =)

2011-07-21 @ 20:08:09
Postat av: Barbro

Förlåt Maria K :) Tänkte inte på det - blev mest förvirrad hihi :D Kramis



Ingiz, vi var lite trötta men väldigt glada .. det är vi fortfarande :)

2011-07-21 @ 23:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0