Rimini dag 8


Regn i Rimini




När vi vaknade i morse var det molnigt och annalkande regn. Istället för att ligga på stranden en stund som vi hade tänkt oss så bytte vi till att shoppa på stan. MEN eftersom det var söndag så upptäckte vi att inte var det några affärer öppna idag.

Det blev en lång promenad i regnet i stan - fast vi hittade lite att titta på!

En port in till Rimini under romartiden - Augustos porten




Ruiner ifrån muren som omgärdade staden




En gammal bro



Frusna döttrar poserar vid bron enbart för sin mammas skull. De ville hem!





På andra sidan bron hittade vi en så mysig gränd och trots att vi var på väg hem, blöta och med tår och fingrar som vi höll på att tappa känseln i så ville vi ta lite bilder.

Byggnaderna var färgglada och flera stycken hade målningar på sina väggar. Mycket vackert, vi var alla överens om att skulle vi bo i Rimini så skulle vi vilja bo här. Vi hade sett bakgårdarna från bron som vette ut mot floden(utan att veta om gränden) och tyckte att även dom var vackra.











Måste vara havsguden Neptunus i den romerska mytologin antar jag








De verkar vara lika korta i Rimini som i Venedig :)




På tal om storlek

Förutom att dörröppningar lite här och var är små. Så är det fler saker som jag reflekterat över är smått. Klädstorlekarna är små. Jag har testat XL som har varit för smått och i vissa fall väldigt för smått. Fick ge min trosa i storlek L till Marina.. hmmm.. så stor är jag inte. Men jag känner mig verkligen stor här, till skillnad mot när jag var i USA då jag kände mig smal, och då vägde jag ungefär lika mycket.
Något annat som är smått är männen... hmmm... Jag menar det, inte alla förstårs, men jag tycker väldigt mycket män är både korta och väldigt smala. Fast idag såg jag en som var både lång och snygg :D Han körde färjan över till "andra sidan" hehe!!



Kvällen

Ikväll ville vi äta på en restaurang längst ute på en pir. Vi blev sena, men cyklade i alla fall iväg i blås och duggregn. Med resultatet att vi fick kasta i oss maten för att hinna tillbaka igen.

Varför hade vi bråttom?
Jo, mamma Barbro har släppt iväg döttrarna på disco ikväll!!! Så när jag har bloggat färdigt så går jag nog upp och läser lite tills dom kommer hem. Kanske tar ett glas vin i sängen till och med :D

I morgon blir det San Marino! :D

Natti natti


Utmärkande saker på resan

Utmärkande för Rebecca på resan:

1. Rebecca har verkligen ett gott lokalsinne. Hon har varit vår karta och gps under hela resan. Hon har alltid koll på vart vi är och ungefär åt vilket åt vi ska. Superbt!

 

2. Redan första dagen i rom skaffade sig Becca skavsår på hälarna och på tårna av de nya sandalerna. Hon gick i tofflorna den andra dagen. När vi kom till Rimini, så köpte vi första dagen ett par badtofflor av flippfloppvariant. Det dröjde en halv dag så hade hon skavsår av remmarna som gick över foten. Tillbaka till tofflorna.. När vi var i Venedig så började hon även få skavsår av tofflorna, så hon gick väldigt sakta hem från tågstationen i Rimini. Idag, så har vi köpt ett par basketkängor åt henne. Nu tror vi att hennes fötter kommer att må bra :D

 

Utmärkande för Marina:

 

1. Marina den tålmodiga. Hon har stått och väntat och väntat och väntat och väntat överallt på mig eller Rebecca. Det kan ha handlat om att vi hämtat saker, handlat saker, gått in i affärer eller butiker m.m. Hon har gjort det utan att klaga speciellt mycket.

 

2. Vi har också promenerat mycket och Marina har alltid gått en eller två meter bakom mig och Rebecca, hela tiden. Vid ett par tillfällen har vi lyckats få fram henne till oss. Ber vi henne komma ram lite svarar hon "Det är lugnt" Av ingen särskild anledning utan hon bara gör så, vi vet inte varför :)

 

Utmärkande för Barbro:

 

1. Barbro pratar och pratar och pratar och berättar och berättar... nästan konstant... och tjejerna lyssnar inte hehe... (fast ibland gör dom det :P ) Dessutom så säger hon att allt hon ser är ”lovely” och hon ser mycket hihi

 

2. Barbro försöker skoja och flamsa när tjejerna är trötta eller griniga för att lätta upp stämningen, ibland med lyckat resultat = skratt :D

 


Kommentarer
Postat av: Maria K

En promenad i regn kan också vara mysig :) Stackars Becca som fått onda skavsår, inte kul! Och Maneten var tuff som vågade hålla hummern! Hade aldrig fega jag vågat :D

2011-07-25 @ 00:37:09
URL: http://gomorronsol.blogg.se/
Postat av: Barbro

Vi har hållit igång alla dagar... regn skrämmer oss inte. Men vi har varit trötta emellanåt med... speciellt Marina. Ändå är hon på och vill på disco ikväll! Själv är jag uppe väntandes fortfarande :)

2011-07-25 @ 01:05:44
URL: http://missbabs.blogg.se/
Postat av: Fanny Kjellman

ni verkar ha det bra :D hälsa marina från mig :D

2011-07-27 @ 17:00:51
URL: http://kjellmans.blogg.se/
Postat av: Barbro

Vi har haft det jättebra fanny, hälsat marina från dig :D

2011-07-27 @ 18:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0