Rimini dag 5

Slappardag

Vi vaknade och solen lyste från en klarblå himmel.
Vi ska sola och bada bestämde vi.

Först tänkte vi betala dessa dryga 200 spänn för stolar och parasoll, men det var fullt sa hon...
Hmm... vi såg massa lediga platser ?????

MEN vi gjorde dagens förtjänst
köpte ett eget parasoll för 8 euro


Här orkar inte tjejerna lyfta huvudet ens när jag ska ta bild :D





Nej jag är inte plågad - jag njöt faktiskt av solen och värmen :D

Sen beslutade vi oss för att ta en timmes tur i trampbåt, som vi också roade oss med att bada ifrån.
Det var riktig Gött det :P








Eftersom vi lyckats dåligt med att hitta billiga matställen så frågade vi hotellpersonalen. Då fick vi tips om ett ställe på andra sidan båthamnen.. där den där långa långa stranden är.

Vårt hotell hade någon deal med en restaurang/discopub som hette Bounty så vi fick 10 % rabatt. Dessutom fria drinkar om vi var där efter 22.30, men det var vi inte :)

Dessutom fick vi låna cyklar helt gratis så det gick snabbt att ta sig dit, för det var ju en bit ifrån - gillar det här hotellet jag :)

Rebecca blev helt fascinerad av "andra sidan" - det var ju ännu mer liv och rörelse där hehe






På vägen till "andra sidan" tänkte vi köpa platsbiljett till Venedig och stöter på en icke speciellt trevlig dam i biljettluckan. Hon pratar snabbt via någon högtalare så jag förstår knappt vad hon säger och ser sur ut och suckar när vi inte fattar ... Vi  blir informerade om att i morgon är det strejk så vi kan inte åka tåg då. "Och alla platser är visst slut på tågen" hmmm.. men ändå lyckas hon hitta något på lördag.
MEN när jag tittar på biljetten som hon skrivit ut - som dessutom inte kostade extra¨, skumt, så finns inga nummer på några platser... Jag tror minsann att hon skrev ut en "falsk biljett" för att bli av med oss.. grrrr hehe. Ska kolla upp det i morgon igen!

Kram och god natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0