Rimini dag 4

Riktigt kul med kommentarer - men det känns som att det iallafall är två Marior som kommenterat - Skriv gärna mer än bara Maria som namn - Grazie :D


Förmiddagspromenad

Eftersom vi inte tagit med några badhanddukar så gick vi ned till centrum för att leta lite och kika i affärerna.

Vi passerar en båthamn, vilket passar mig alldeles utmärkt eftersom jag älskar båtar :)



Efter säkert en promenad på minst 20 minuter når vi centrum. Marina shoppar en klänning och ett linne, medan jag och Becca inte passar i det vi vill ha, så vi får nöja oss med ett par trosor ha ha - billiga iallafall 1 euro styck.

På en trevlig piazza mitt i centrum sätter vi oss och äter inhemsk glass - den är riktigt god - smaken för dagen för min del blev nougat och blåbär - yummie! :D






Bild från Piazzan - eller torget!






Naturligtvis hittar vi inga badlakan mer än en hel badlakansaffär med priser som vi inte alls vill betala för en handduk - sååååå vi fick lov att köpa badlakan på en tvärgata till hotellet istället ha ha - inte för att de var jättebilliga dock!



Första turen till stranden

Holy crap - nej nej nej - inga badstolar och parasoll för över 200 spänn tack

Gratis stranden fick det bli - där låg vi kanske knappt ett par timmar innan det började åska hehe

På tal om väder

Hur har vädret varit hittills då?

När vi landade i Rom var det soligt och varmt - 26 grader har jag för mig piloten sa. Behaglig värme under kvällens vandring, lite klibbigt kanske.

Andra dagen i rom var varm och solig - jag tror att temperaturen låg på 28 grader kanske - lägg märke till tror :D

Tredje dagen så var det soligt med moln då vi solbadade på förmiddagen. Under tågresan så var det mestadels molnigt och delvis regn. Det regnade in genom fönstret på Marina i tåget hehe! i Rimini när vi kom fram var det lugnt och skönt i luften - friskare. Grader vet jag inte.

Idag - har det växlat mellan soligt och molnigt - och som sagt en liten lokal regnskur. Idag har det blåst en del med så tjejerna tycker att det blåst kallt i skuggan - hmm, de är inte kloka, det är görskönt :P

Det har hittills inte varit så varmt som befarat - men det har nog berott på att solen ibland gömt sig mellan molnen :D


Maten

Vi måste lära oss att äta "billigt"! Vi kan ju inte leva på Hamburgare och Pizza! Vilket vi hittills har gjort bortsett från en lasagne i Rom!
Men vi ha iaf ätit på ett mysigt ställe här i Rimini!



Okej Marina testade tonfisksallad ikväll!
Kolla majonäsen!!!




Svar på fråga från i förrgår

Jo, naturligtvis var det en liten del av en pelare på Collosseum



Nu ska jag sova! God natt! <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser ut som om ni har det väldans gött där nere...Hoppas att det fortsätter så för er..... :-)

2011-07-21 @ 07:01:53
Postat av: Maria K

Det är mina kommentarer överallt utom på två ställen. Här och på ett ställe till! Tänkte som sagt inte på det där med alla Marior :)

2011-07-21 @ 08:15:42
URL: http://gomorronsol.blogg.se/
Postat av: Ingela

Vad härligt ni ser ut att ha det! Riktigt roligt att följa er på er resa på det här sättet i bloggform =)

2011-07-21 @ 11:17:15
URL: http://lngela.wordpress.com
Postat av: Anonym

Nice!!! :D

2011-07-21 @ 12:21:19
Postat av: Maria P

Den andra (kanske 3e Marian ;) ) va jag :D ser fortfarande väldigt trevligt ut...många tungor får man se oxå ;) Kram på er

2011-07-21 @ 18:41:26
Postat av: ingiz

Jag hade gissade på en pelare av Collosseum

haha!! Ni verkar ha hur kul som helst!!

Det har vi oxå haft på legoland.

Ser fram emot lite stranden bilder.

bränn inte upp er bara =)

2011-07-21 @ 20:16:53
Postat av: Barbro

Bra jobbat ingiz :) härligt att ni haft kul på legoland. hittills har vi varit duktiga på att vara försiktiga i solen.. idag blev vi lite bruna inte röda av att ligga på stranden :)



Ojdå.. kul att du läser Maria P, jaa, bustungor hehe kramar till dig med..



Vad bra att du gillar min reseblogg Ingela, svårt att veta om det skulle vara intressant :D



Två anomonyma kommentarer.. kul fniss (funderar på vilka det skulle kunna vara :P )

2011-07-21 @ 23:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0